۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

جملاتی از بزرگان تاریخ سینما

آدری هپبورن :
برای داشتن چشم زیبا ، زیبایی های مردم را ببینید برای داشتن لب زیبا ، مهربانانه صحبت کنید و برای داشتن اندام زیبا ، غذای خود را با فقرا تقسیم کنید .
بت دیویس :
معتقدم که خداوند به آنهایی کمک می کند که به خودشان کمک می کنند .
کارل تئودور درایر :
سینما آشکار نمی سازد ، پنهان می دارد .
گفتاری از متن فیلم داستان توکیو ساخته ازو :
پدر : ببین توکیو چه قدر بزرگ است ؟
مادر : بله اگر کسی اینجا گم شود باید تمام عمرش را دنبال گشتن راه و نیافتن آن بگذراند !
جان هیوستن :
اصلی ترین مسئله من درک خودم است و سپس یافتن آسانترین راه برای آنکه دیگران هم مرا درک کنند .
مریل استریپ :
شهرت تو را خراب نمی کند به شرطی که آن را جدی نگیری .
جک نیکلسون :
بهترین فیلم من لبخند من است و لبخندها خدا را ستایش می کنند .
اورسن ولز :
قدرت فساد می آورد اما نداشتن قدرت صددرصد فساد می آورد .
فرانسیس فورد کاپولا :
من از بابت شکست هایم همان قدر مغرور و سربلندم که از موفقیت هایم .
جودی فاستر:
تو به عنوان بازیگر باید به دهها میلیون تماشاگر عشق بورزی ، و در عین حال تا حدودی منزوی باشی. باید هم در دسترس باشی و هم دست نیافتنی .
رابرت دونیرو :
برای من چیزی ناراحت کننده تر از این نیست که ببینم یک بازیگر دارد با خودپرستی بازی می کند .
لارنس الیویر :
جدای از قوه الهام و حساسیت پذیری ، باید لبه تیزی داشته باشی که تو را در نیل به آنچه نیاز داری یاری کند . همچنین باید زندگی را – و نیز آدم های پدرسوخته را – خوب بشناسی !
استیون اسپیلبرگ :
شکست گریزناپذیر و پیروی گریزپاست .
سوفیالورن :
اگر تو گریه نکرده باشی ، نمی توانی چشم های زیبا داشته باشی.
مارلون براندو :
فیلم ها ادامه دهنده دوران کودکی اند و هرکسی با توسل به آنها می خواهدی آزادتر ، قدرت مند تر و جذاب تر باشد .
روبر برسون :
سینما گستره آن چیزهایی است که توضیح ناپذیرند .
آکیراکوریساوا :
چیزی وجود دارد که می توان آن را زیبایی سینما نامید . تنها در فیلم می شود بیانش کرد . و باید در یک فیلم وجود داشته باشد تا آن فیلم موثر باشد .
فرانسیس فورد کاپولا :
زندگی ام فیلم هایم را نشان می دهد . نه فیلم هایم زندگی ام را .
وودی آلن :
آدم خداشناسی هستم . اما تلاش می کنم که در آخر هفته آدم درستکاری باشم .
چارلی چاپلین :
درخشانترین تاجی که اشخاص بر سر می نهند درآتش کوره ها گداخته می شود .
هاینریش هاینکه :
هنرمند کودکی است در افسانه های زیبا که قطرات اشک او دانه های مروارید است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

your idea